Blog van Ilona - april 2020

Zelfs onder collega’s is het een goed bewaard geheim. Ik krijg dan ook regelmatig de vraag: ‘wat doe jij eigenlijk’? Zodra je het me vraagt, ok, ook wel eens als je het niet vraagt, begin ik enthousiast te vertellen. Ik vind namelijk oprecht dat ik een onwijs leuke baan heb.

Sales- en marketing
Ik, Ilona, werk alweer 10 jaar bij Opduin. Ik ben verantwoordelijk voor alle sales- en marketingactiviteiten voor het hotel.

Prijzen van de hotelkamers bepalen, arrangementen en aanbiedingen bedenken, sociale media bijhouden, de website onderhouden, nieuwsbrieven schrijven.

Mijn collega’s worden onwijs blij van een lach op het gezicht van onze lieve gasten en zijn de hele dag in de weer om ervoor te zorgen dat onze gasten tot rust komen en kunnen genieten. Natuurlijk word ik daar ook heel gelukkig van, maar mijn drijfveer ligt daarnaast ook bij cijfers: welke omzet hebben we gehaald, hoeveel kamers zijn er verkocht voor toekomstige dagen, welke aanbieding werkt goed, zal ik de prijzen verhogen of verlagen?

Werk en privé
Werk en privé lopen bij mij nogal eens door elkaar. Ik woon op loopafstand van Opduin en verhuur thuis een B&B kamer. Ik loop regelmatig even op en neer om thuis gasten te ontvangen. En na een werkdag in Opduin komt het wel eens voor dat ik thuis nog berichtjes via facebook en Instagram beantwoord.

We wonen op loopafstand van het strand en mijn partner, Yerko, en ik wandelen bijna dagelijks door de duinen, over het strand en de bossen. We beseffen ons dagelijks: wat een geluk om hier te mogen wonen.

Alles is anders
Sinds half maart is alles ineens anders. Het restaurant en de schoonheidssalon van Opduin zijn gesloten. We besluiten al snel: het hotel mag en blijft gewoon open. De gasten die in het hotel verblijven krijgen ontbijt en diner op de kamer geserveerd om zoveel mogelijk contact te vermijden.

Thuis zijn alle reserveringen in de B&B kamer geannuleerd. Yerko is dierverzorger en medewerker technische dienst bij Ecomare. Omdat Ecomare gesloten is werkt hij veel vanuit huis. Er komen berichten van familie uit Brabant van zieke familieleden. Waar je dan meteen heel erg van schrikt.

In Opduin staan de eerste weken in het teken van annuleringen. De telefoon staat roodgloeiend en de mailbox krijgen we niet weggewerkt. Een week later valt alles juist ineens helemaal stil. Er zijn maar een klein handjevol gasten, de telefoon gaat maar een paar keer per dag en de mailbox blijft leeg.

Klussen
Meteen hebben we een grote ronde door het hotel gedaan. Welke werkzaamheden kunnen we nu aanpakken? En wat kunnen we zelf doen? Plinten en wanden schilderen, de Deense dressoirs op de kamers in de olie zetten, tuinmeubilair en terrassen schoonspuiten. Klussen die we normaal verspreiden over het jaar of uitbesteden aan een extern bedrijf pakken we nu op. Er worden door collega’s al grappen gemaakt over nieuwe carrières als schilder of klusvrouw.

De sfeer zit er goed in. Iedereen heeft zich inmiddels neergelegd bij de nieuwe situatie, is uit zijn comfortzone gestapt en stort zich vol overgave op zijn nieuwe taak. We doen het samen en het voelt heel bijzonder hier onderdeel van mogen te zijn.

Voorbereidingen voor straks
Inmiddels zijn we druk bezig met alle voorbereidingen voor de toekomst. Want dat alles anders zal zijn als we weer open kunnen met het restaurant is een ding dat zeker is. Hoeveel tafels en stoelen kunnen blijven staan om voldoende afstand te kunnen waarborgen, hoe gaan we serveren op 1,5 meter afstand, hoe koken de koks in de keuken op 1,5 meter afstand van elkaar? Allemaal vragen waar we mee bezig zijn en zo goed mogelijk invulling aan willen geven.

Collega’s van het restaurant willen zo graag weer gasten blij maken dat de tafels al ingedekt zijn en de bloemen alweer op tafel staan.

Zelf ben ik druk bezig met het voorbereiden van alle salesactiviteiten voor als we weer open kunnen, zoals het maken van een vlog van de nieuwe situatie in het restaurant met 1,5 m afstand en het schrijven van een nieuwsbrief aan onze gasten over hoe we omgaan met de nieuwe situatie.

Bij mij thuis komen de boekingen voor de zomervakantie langzaam weer op gang. Hopelijk is het niet te voorbarig en kunnen de gasten ook daadwerkelijk komen. Het zal wel weer even wennen zijn om ons huis weer te delen met gasten. Maar we krijgen er ook altijd veel energie van.

Wat er de komende weken ook beslist wordt door de overheid, weet dat u altijd welkom bent in het hotel. Ja, het gaat anders dan anders. Maar we beloven u: we gaan goed voor u zorgen. Want daar worden we zelf namelijk ook heel gelukkig van.

We wensen u alle goeds, blijf gezond en hopelijk tot snel.

Liefs,

Ilona van de Poel

(op de foto met knuffelkip Pinky)

We sturen liefhebbers 4 keer per jaar een nieuwsbrief met Opduin nieuws en de laatste aanbiedingen.

Direct bij Opduin boeken Direct boeken x

Wij hebben het liefst dat u direct bij ons boekt. We kunnen beter rekening houden met uw wensen en voorkeuren en geven u meteen de beste aanbieding.

 Direct boekenBooking.com
Kamers met bos- of zeezicht
Kosteloos eerder inchecken indien kamer gereed is
Sauna tussen 16:30-19:00 uur
Gebruik massagestoel of solarium
Texels cadeautje
Nu boeken
Nieuws & Aanbiedingen

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws en de beste aanbiedingen in uw inbox.